tirsdag 4. desember 2012

SWEET CHILI KYLLING

På tide med et middagstips igjen! Kommer fra mannens onkel på østlandet, som ikke bruker oppskrift men trikser og mikser på egen hånd. Resten av slekta må derimot ha en oppskrift så derfor har vi snekret sammen en sånn ca. oppskrift.
Enkelt og greit, og veldig godt!
 
Dette trengs til ca. 2 pers:
 
4 kyllingfileter
1 rødløk
2-3 dl Sweet Chili saus
Litt cashew nøtter
litt salt
1-2 ts Karri
1-2 ts paprikakrydder
1 liten rød paprika
3-4 dl matfløte
 
Ris eller annet tilbehør
 
Ha kyllingfilètene i en ildfast form sammen med litt vann. Settes inn i ovnen på 200* i 40 min.
 
 
 
Skjær opp paprika og rødløk. Bland fløte, sweet chili saus og krydderet i en bolle.
 
 

 
Sausen has over kyllingen og alt settes i ovnen i 15 min.
Ha cashew nøttene over rett før servering.
 
 
Server med ris og litt grønt!
 
 
 
Velbekomme!
Ha en fin dag
 

1 kommentar:

  1. Prøvde denne retten i dag. Gjorde som onkelen og tok det litt på feelingen.
    Ble kjempegodt selv om jeg manglet cashwnøtter og paprikakrydder.

    SvarSlett

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..