tirsdag 12. februar 2013

KRYDRET TOMATSUPPE

Har aldri vært veldig glad i tomatsuppe men denne var supergod!
 Fant fram diverse som var i kjøleskapet og endte opp med denne oppskriften:

5 dl vann
1 ss olje 
1 ss tomatpure
2 ss creme frâiche

5-6 tomater
1 vanlig løk
1 rødløk
1 hønsebuljong
1/2 chilli
2 fedd hvitløk
basilikum
salt og pepper

Skjær opp tomater og løk, ha det oppi en gryte med kokende vann. 
Tilsett det øvrige og la det koke i 10 min.


Sil av kraften og ha det som ligger igjen i en blender/stavmikser. Kjør mikseren i ca. 2 min. Hell tilbake i gryten igjen. Kok opp og servèr.


Ser det er mye mat på bloggen for tiden men DIY og interiørting er rett rundt hjørnet, 
så det er bare å følge med :)

Har meldt meg på en "Give- away" der jeg er med i trekningen av et 
gavekort hos Design Belysning.no.Vil du være med i trekningen så stikk innom kronprinsessene!

1 kommentar:

  1. Såå deilig!! Jeg er over gjennomsnittet begeistret for suppe, men blir sjeldent en rett her i hus da mannen mener det ikke er middag ;-) Har begynt å lage hjemmelagd fiskesuppe da, deen er knallgod og godtatt som middag ;-) Må kanskje skryte litt av den hos meg etterhvert :D

    Takk for oppskrift. Må testes :-)
    Good kveld du fine. Klem fra meg.

    SvarSlett

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..